Συνέντευξη του Άρη Καλύβα στην Έλενα Ερμείδου για την insuranceforum.gr

________________________________________________________________________________________________________


Τους στόχους του πρώτου διοικητικού υποκαταστήματος της Ορίζων Ασφαλιστικής στην Λάρισα εξηγεί σε συνέντευξη του στην Insuranceforum.gr, ο κος Αρης Καλύβας Διευθυντής Υποκαταστήματος Λάρισας, διατυπώνοντας πως η επιλογή της περιοχής ως πρώτος σταθμός επέκτασης του δικτύου της Ορίζων έγινε με γνώμονα την άρτια εξυπηρέτηση των συνεργατών και την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών της περιοχής. Δηλώνοντας πίστη ως προς τον θεσμό της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, ο κος Καλύβας τονίζει πως ο κλάδος θα έχει κύριο λόγο στο μεταβαλλόμενο τοπίο της αγοράς, διευκρινίζοντας ότι Ορίζων Ασφαλιστική χτίζει με συνέπεια και σταθερότητα μέσω του δικτύου συνεργατών της, το οποίο αυξάνεται πανελλαδικά.

 Αναφερόμενος στις σχέσεις μεταξύ διαμεσολαβούντων και ασφαλιστικών υπογραμμίζει πως αμφότεροι συμβάδιζαν και συνεχίζουν, καθώς εκτιμά πως η πορεία και η εξέλιξη τους είναι αλληλένδετη.

Περαιτέρω, ο κος Καλύβας περιγράφει την σύνθεση και τους στόχους του χαρτοφυλακίου της Ορίζων Ασφαλιστικής στην Λάρισα και παράλληλα μας περιγράφει τις ιδιαιτερότητες της περιοχής της Λάρισας αλλά και τις ομοιότητες και με τις γειτονικές γεωγραφικές περιοχές.

 

  • Κύριε Καλύβα, κατ’ αρχήν να σας ευχηθώ κάθε επιτυχία για την λειτουργία του πρώτου διοικητικού υποκαταστήματος της Ορίζων Ασφαλιστικής στην περιοχή της Λάρισας και φυσικά να ξεκινήσουμε την συνέντευξη μας, ρωτώντας σας να μας πείτε για το σκεπτικό το οποίο οδήγησε την Ορίζων Ασφαλιστική στην ίδρυση του υποκαταστήματος στην Λάρισα;

Η λειτουργία του πρώτου διοικητικού υποκαταστήματος της Ορίζων Ασφαλιστικής στην περιοχή της Λάρισας, σηματοδοτεί την απαρχή της γεωγραφικής επέκτασης του δικτύου της εταιρείας στην επικράτεια. Η παραπάνω ενέργεια αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδίου της ΟΡΙΖΩΝ με στόχο την ενίσχυση του δικτύου συνεργατών, την ποιοτική γεωγραφική διασπορά των εργασιών της στην ελληνική περιφέρεια και τη βέλτιστη εξυπηρέτηση της τοπικής κοινωνίας.

Η επιλογή της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλίας και συγκεκριμένα της Λάρισας ως πρώτος σταθμός επέκτασης του δικτύου της ΟΡΙΖΩΝ, έγινε με γνώμονα την άμεση, άρτια και εξειδικευμένη εξυπηρέτηση τόσο των υφιστάμενων όσο και των νέων συνεργατών της, καθώς και την κάλυψη των ολοένα αυξανόμενων ασφαλιστικών αναγκών της περιοχής.

Σημαντικό βέβαια γεγονός είναι και η στελέχωση του Υποκαταστήματος που θα διασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία του, την συνεχή επαφή με το δίκτυο συνεργατών της ΟΡΙΖΩΝ εξασφαλίζοντας το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών και την κοινή πορεία πλεύσης σε στρατηγικά ζητήματα.

 

  • Και, να περάσουμε σε εσάς. Μιλήστε μας για εμπειρία σας στο κλάδο και τους στόχους που έχετε θέσει, εκπορευόμενος από την θέση ευθύνης που έχετε αναλάβει

Στον χώρο της ασφαλιστικής αγοράς δραστηριοποιήθηκα το έτος 1993, πάντα στον τομέα των γενικών ασφαλειών, παρακολουθώντας παράλληλα εκπαιδευτικά σεμινάρια του κλάδου Ζωής, αφού η εταιρεία μου τότε ήταν Μικτή. Εργάστηκα επί 15 χρόνια ως διακανονιστής Υλικών και Σωματικών Βλαβών και για μία 3ετία ασχολήθηκα με το δικαστικό τμήμα της εταιρείας στην Θεσσαλία και στην Μακεδονία. Στην συνέχεια το έτος 2009 και μέχρι τον Οκτώβριο του 2017,  ανέλαβα την διεύθυνση υποκαταστήματος στην Λάρισα εταιρείας Γενικών Ασφαλειών. Αυτό αποτέλεσε βήμα για την είσοδο μου στον χώρο των πωλήσεων. Η διαχείριση στο δίκτυο παν-θεσσαλικά αριθμούσε πάνω από 200 συνεργάτες με αξιόλογη ποιοτική παραγωγή και άριστα αποτελέσματα.

Η Ορίζων αποτελεί για μένα προσωπικό στοίχημα, τόσο στον τομέα της ανάπτυξης του δικτύου, όσο και στην αύξηση ποιοτικής παραγωγής. Αναφέρω την λέξη ποιοτική για δεύτερη φορά γιατί μας ενδιαφέρει ως εταιρεία η διατήρηση του υψηλού ποσοστού φερεγγυότητας και αυτό θα επιτευχθεί και με την διατήρηση του ισοζυγίου της παραγωγής του κλάδου αυτοκινήτων με αυτή του κλάδου πυρός και λοιπών κλάδων.

 

 

  • Πιστεύετε ο θεσμός της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης ότι  έχει μέλλον, πώς μπορεί να συνεισφέρουν πράκτορες, μεσίτες, σύμβουλοι, δίκτυα κτλ, ώστε να υπάρξει ανάπτυξη;

Είναι αυτονόητη η πίστη μου στον θεσμό της διαμεσολάβησης και πιστεύω πως έχει μέλλον. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής θα παίξει με τον ρόλο του σημαντικό έργο μέσα στο ταχύτατα μεταβαλλόμενο τοπίο της ασφαλιστικής βιομηχανίας.

Η αγορά βιώνει ένα μεταβατικό στάδιο κατά το οποίο η ασφαλιστική διαμεσολάβηση θα πρέπει να συνειδητοποιήσει τις επερχόμενες αλλαγές, αλλαγές που επέρχονται με την οδηγία IDD στην διαμεσολάβηση, να αντιληφθεί τι ισχύει σήμερα και να καθορίσει τις κινήσεις που θα οδηγήσουν στην επιβίωση και την ανάπτυξη. Κατά την άποψή μου οι αλλαγές που έρχονται στην διαμεσολάβηση είναι σημαντικές και θα πρέπει ο καθένας επαγγελματίας να προχωρήσει σε κινήσεις ώστε να υπάρξει ανάπτυξη παραγωγικών εργασιών και  κατ’ επέκταση μακροχρόνια βιωσιμότητα του λειτουργήματος.

 

  • Πώς αντιμετωπίζει η Ορίζων τα δίκτυα; τι απαιτεί και τι δίνει;

Η Ορίζων Ασφαλιστική χτίζει με συνέπεια και σταθερότητα μέσω του δικτύου συνεργατών της, το οποίο αυξάνεται συνεχώς, τόσο στην περιοχή της Θεσσαλίας όσο και πανελλαδικά. Το Υποκατάστημα είναι έτοιμο και προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες στο δίκτυο της. Επενδύουμε με σεβασμό και συναίσθημα στο ανθρώπινο στοιχείο και μόνο, εκπαιδεύοντας, επικοινωνώντας και λύνοντας θέματα όπου παρουσιαστούν. Από το δίκτυο όπως προανέφερα ζητά όχι μόνο την ποσοτική αλλά και την ποιοτική παραγωγή, επιβραβεύοντας βέβαια τις προσπάθειες αυτές, μέσω της εμπορικής πολιτικής και του κανονισμού πωλήσεων.

Η πολιτική μας αυτή είναι σταθερή, τηρώντας πάντα την δεοντολογία, επενδύοντας στο δίκτυο, χωρίς διακρίσεις και αλλαγές πλεύσης, γεγονός που παρατηρείται ειδικά τα τελευταία χρόνια στον χώρο και ειδικότερο στις πωλήσεις του κλάδου αυτοκινήτου. Οι σπασμωδικές κινήσεις δεν είναι το χαρακτηριστικό της Ορίζων. Χαρακτηριστικά μας είναι η άμεση ανταπόκριση σε οτιδήποτε προκύψει, με επικοινωνία, εξυπηρέτηση, σωστή, δίκαιη και γρήγορη αποζημίωση. Αυτό ήδη κατανοήθηκε και έγινε αποδεκτό από το δίκτυο.

 

  • Πόσο κοντά έχουν έλθει σήμερα ασφαλιστικές και ασφαλιστική διαμεσολάβηση, υπάρχουν μήπως κάποια σημεία που χρειάζεται να βελτιωθούν, επανεξεταστούν;

Η αλήθεια είναι πως οι εταιρείες και οι διαμεσολαβητές συμβάδιζαν και συνεχίζουν φυσικά στο ίδιο μοτίβο γιατί θεωρώ πως είναι αλληλένδετη ή πορεία τους και η εξέλιξη τους φυσικά. Προσωπικά έχω δηλώσει και στο παρελθόν πως δεν πιστεύω σε εναλλακτικά δίκτυα πωλήσεων ασφαλιστικών προϊόντων γιατί θεωρώ πως είναι απαραίτητη η ανθρώπινη διαμεσολάβηση. Όμως θα πρέπει εν μέρει να αναθεωρηθούν λιγάκι, στον τομέα του όγκου των εταιρικών συνεργασιών από πλευράς διαμεσολαβητών και στην επένδυση στον άνθρωπο από πλευράς εταιρειών. Εμείς στην Ορίζων επενδύουμε συνεχώς στον άνθρωπο-συνεργάτη και απόδειξη είναι η λειτουργία τώρα του Υποκαταστήματος στην Θεσσαλία.

 

 

  • Πόσο σημαντική είναι η γεωγραφική διασπορά εργασιών, για την Ορίζων ασφαλιστική, μπορείτε να μας δώσετε μία πρώτη εικόνα από τις επιδόσεις που έγραψε το γραφείο σας στην Λάρισα, και αν μπορούμε να το εξειδικεύσουμε παραπάνω, ποιοι τομείς (επί μέρους κλάδοι) διατηρούν την πρωτιά στην ασφαλιστική σας παραγωγή;

Η Ορίζων όπως ανέφερα θεωρεί σημαντική αυτή την διασπορά των εργασιών της στην Περιφέρεια και θα συνεχίσει να επενδύει σ’ αυτή. Το project θα συνεχιστεί στα πλαίσια αυτού του στόχου. Το υποκατάστημα της Λάρισας λειτουργεί μόνον 3 μήνες και η πρώτη εικόνα εκπλήσσει, τόσο στην σημαντικότατη αύξηση του δικτύου της όσο και της παραγωγικής εικόνας του στην τρίμηνη παρουσία του.

Εδώ θέλω να ευχαριστήσω το ανθρώπινο δίκτυο που μας εμπιστεύεται και μας αγκαλιάζει συνεχώς και περισσότερο, γεγονός που μου δίνει και εμένα προσωπικά δύναμη να συνεχίσω απρόσκοπτα αυτό που χρόνια προσφέρω την εξυπηρέτηση. Ο τομέας για να απαντήσω επακριβώς στην ερώτηση σας, που έχει την πρωτιά στην παραγωγή αυτή τη στιγμή είναι των αυτοκινήτων, αλλά η προσπάθεια μας είναι η παραγωγή του κλάδου αυτοκινήτων να ισοσκελιστεί με αυτόν των λοιπών κλάδων.

 

  • Ας, έλθουμε στην αγορά της Λάρισας, ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες της. Εχετε διακρίνει ιδιαιτερότητα σε ό,τι αφορά την ασφαλιστική αγορά η την οικονομία της που μπορεί να επηρεάζει την προσφορά και την ζήτηση ασφαλειών συγκριτικά με άλλους νόμους της Θεσσαλίας ή πιο ελεύθερα άλλων διαμερισμάτων;

Η αγορά της Λάρισας είναι και αυτή όπως οι υπόλοιπες γεωγραφικές περιοχές επηρεασμένη από την οικονομική κρίση, Με τις αλλαγές που επήλθαν και στα αγροτικά επηρεάστηκε ακόμη πιο πολύ. Παρ’ όλα αυτά η γεωγραφική της θέση και ο πληθυσμός της, την καθιστούν εν δυνάμει αναπτυξιακή περιοχή. Παρατηρείται τα τελευταία χρόνια κάποια αύξηση της ασφαλιστικής συνείδησης του πληθυσμού της, με αποτέλεσμα να υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από πλευράς εταιρειών. Θεωρητικά πιστεύω πως είναι σε καλύτερη οικονομικά θέση από πολλές άλλες γεωγραφικές περιοχές της Ελλάδας.

 

  • Ποια είναι η σύνθεση του χαρτοφυλακίου την Ορίζων Ασφαλιστικής στην Λάρισα, για παράδειγμα αποτελείται και από μεγάλους εταιρικούς πελάτες στην περιφέρεια, στοχεύετε σε αυτούς στους εμπορικούς και βιομηχανικούς κινδύνους;

Η σύνθεση του χαρτοφυλακίου της Ορίζων Ασφαλιστικής στην περιοχή, ακολουθούσε και στόχος μας είναι να εξακολουθήσει να συμβαδίζει με την σύνθεση του χαρτοφυλακίου της εταιρείας, σχεδόν δηλ. 50% στον κλάδο αυτοκινήτου και 50% λοιποί κλάδοι. Υπάρχουν ήδη αρκετοί μεγάλοι εταιρικοί πελάτες και στόχος μας είναι η προσέλκυση και άλλων από τον κλάδο εμπορίου και την βιομηχανία. Η εταιρεία έχει το know how, αποδεδειγμένα από το 1964, αφού υπάρχουν μεγάλοι πελάτες με μακροχρόνια συνεργασία που το πιστοποιούν. Οι δε αντασφαλιστικές συμβάσεις σε όλους τους κλάδους δίνουν ακόμη μεγαλύτερη διαπίστευση για το όραμα και το μέλλον της εταιρείας.
 

________________________________________________________________________________________________________


Δείτε τη συνέντευξη στο insuranceforum.gr